Abartmıyorum bir hafta boyunca gitmeye çalıştım filme, nasip dün geceyeymiş. Uzun zamandır sinemaya da gitmiyordum. Sinemada izlediğim son film Düğün Dernek 2‘ydi sanırım. Çok dışarı çıkmıyorum gerçekten. Hayır 3 arkadaş filme gitmek ne kadar zor olabilir lan? Neyse, 3 değil 7 kişi gittik iyi oldu hoş oldu.

4D Olayı?

Yani, bence gitmeyin. Paranıza ziyan, filme de odaklanamıyorsunuz. Direkt gitmeyin, müthiş gereksiz lan. Olay şöyle işliyor; koltuk hareketli, arada bi su püskürtüyor suratınıza, rüzgâr eserse ufak bi serinlik oluyor ama bunların hiçbiri hoşunuza gitmiyor. Şükür filmde sevişme sahnesi yoktu ha, halimiz ne olurdu bilemedim.

Karanlıkta tek odağınız ve referansınız sahne, kenarda oturuyorsanız koltuk yana yattığında o tarafta kalıyorsunuz. Filmdeki arabalar, son model hatta gelecekteki modeller, kaymak gibi Amariga asfaltında gidior ama sen gene de titriyorsun. Traktör mü lan bu gavat?!?

Filmin Konusu

Film gelecekte geçiyor ama çok aman aman bir gelecek değil. Dünya’da mutantların doğal yollarla doğmadığı bir gelecek. Tanıdığımız ve gösterilen 3 mutant var toplamda, ilki zaten Wolverine, diğeri Profesör X, diğeri de X-Men Apocalypse filminden göz aşinalığımız olan Caliban.

Profesör X iyi değil, yaşlılığın getirdiği bir hastalığı var ve gücünü kontrol edemiyor. Yaşadığı nöbetlerden dolayı ilaç alıyor. Logan ise limuzin şöförlüğü yapıyor, parayı kazanıp alkol, yemek, ilaç üçlüsüne yatırıyor. Gene şöförlük hizmeti verdiği sıralarda, latin bir hanım abla bundan yardım istiyor. Bizimkisi de siktiri çekiyor. Sonrasında yardım etmeyi kabul etmiş olsa da, yolcuları almaya gittiğinde bu ablamızı ölü buluyor, yanındaki küçük kız ise ortalarda gözükmüyor.

Saklandıkları yere geri döndüğünde kızın arabaya sızdığını farkediyor ve başından atamayacağı bir belaya bulaştığını kabulleniyor. Mutantların yaşadığı Eden (Cennet) isimli yere Laura‘yı götürmeye karar veriyor ve yolda da bol aksiyon, macera ve drama var. Drama neden var tabii ki söylemeyeceğim, daha fazla şey anlatırsam da spoilera girecek. O yüzden konuyu bu kadarla anlatmam sanrım yeterli.

Benim Yorumum

Harbiden sinemada izlenecek filmdi, internete düşmesini beklerdim normalde ama bunu bekleyemedim. Sevmiyorum lan dışarı çıkmayı, ne var aq? Böyle diye diye insanlıktan çıktım gerçi… Ama siz siz olun 2D‘den fazlasına gitmeyin, ses görüntü yeter. Öyle amsalak amsalak sallanmalara titremelere gerek yok hiç.

Hugh Jackman’ın (Logan – Wolverine) ve Patrick Stewart’ın (Yaşlı Profesör X) yaptığı açıklamalardan sonra işe duygusal bazı taraflarda girdi. İkiside bu rolleri son kez canlandıracaklarını açıkladılar. İkisi de son 17 yıldır, rolleriyle bütünleşmişlerdi. Valla benim aklıma Wolverine deyince Hugh Jackman, Hugh Jackman diyince de Wolverine geliyor.

Aksiyon filmi olmasına rağmen efektler abartılmamış, yaşından dolayı da olsa gerek Wolverine Kara Murat gibi bir tekmede işi bitiremiyor. Bu arada filmin 18+ olarak sınıflandırıldığını söyleyeyim. Bir ekleme daha 18+ demek sadece müstehcen sahne demek değil. Diğer X-Men filmlerinden farklı olarak küfür kullanımı fazla, ayrıca dövüş sahneleri Deadpool benzeri bir şekilde kanlı ve uzuv koparmalı. Bazı sahnelerde ciddi anlamda “ouuuuuvv” dediğim oldu.

Laura karakterini canlandıran Dafne Keen ise mükemmel bir yetenek, annesi – babası da sanatçı olan bir çocuktan aksi beklenmezdi zaten. Karakterin getirdiği vahşiliği, soğukluğu, kapalılığı ne kadar yaşattıysa canlandırdığı karakterin bir çocuk olduğunu da her fırsatta gösterdi. Olağan üstü bir oyuncu olacağına beni bile inandırdı.

6 Yorumlar

  1. Ahauauah şu 4d’nin koku olayı iğrenç bütün kokuları osuruk gibi kokuyor aq 😀 3dnide canı cehenneme cok gereksiz bir şey 🙂 filmi izleyeceğim çok övdünn

  2. “Şükür filmde sevişme sahnesi yoktu ha, halimiz ne olurdu bilemedim.” 🙂 Bir düşünsene önden iki tane şişme meme veya bir uzuv çıkıyor! :p Gülmekten öldüm…

Yanıtla

Yorumunu yaz lütfen
Adını buraya yaz